به گزارش گروه دیگر رسانههای خبرگزاری فارس، همزمان با شروع رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، ایرنا نظرسنجی آنلاین هفتگی خود را به همین موضوع اختصاص داد و از مخاطبان خود خواست تا در باره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اعلام نظر کنند. پرسش های این نظرسنجی در روزهای ۳۱ اردیبهشت ماه تا ۷ خرداد ماه جاری روی سایت ایرنا قرار گرفت و نزدیک بر ۹ هزار نفر در این نظرسنجی آنلاین شرکت کردند.
تأثیر مناظرههای انتخاباتی بر رأی مردم
در این نظرسنجی از مخاطبان سوال شده است که تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی نامزدها چقدر میدانند؟ ۶۴.۲ درصد پاسخگویان تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی داوطلبان «زیاد» میدانند. از نظر ۱۸.۱ درصد مناظرهها در پیروزی نامزدها «کم» اثر است و ۱۷.۷ درصد نیز آن را «تاحدی» موثر میدانند.
شبکههای اجتماعی موثرترین راه تبلیغ
همچنین در این نظرسنجی پنج سوال ؛ ۱- موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری کدام است ؟ ۲- تبلیغات از طریق کدام شبکه اجتماعی را موثر تر می دانید؟ ۳- تاثیر شبکه های تلویزیونی ماهواره ای را در روند انتخابات چقدر می دانید؟ ۴- تاثیر مناظره های انتخاباتی را در پیروزی نامزدها چقدر می دانید؟ ۵- تاثیر سخنرانی و میتینگ های نامزدها را در پیروزی آنها چقدر می دانید؟ مطرح شد.
طبق این گزارش، ۴۸.۵ درصد پاسخگویان «شبکههای اجتماعی» را موثرترین راه برای انجام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری می دانند. پس از شبکه های اجتماعی «رادیو و تلویزیون » با ۴۵.۱ درصد از سوی پاسخگویان انتخاب شده است. «پوستر و پلاکارد » با ۴.۵ درصد و «رسانه های چاپی » با ۱.۹ درصد به عنوان دیگر راه های موثر در انجام تبلیغات از سوی مخاطبان انتخاب شده است .
براساس این بررسی، ۴۳.۲ درصد پاسخ گویان تاثیر شبکههای تلویزیونی ماهوارهای را در روند انتخابات «زیاد» می دانند. ۳۰.۹ درصد تاثیر شبکههای ماهواره ای را «تاحدی» و ۲۵.۹ درصد «کم » اعلام کردند.
همچنین ۴۲.۹ درصد پاسخ گویان معتقدند، سخنرانی و میتینگهای نامزدها تاثیر «زیادی» در پیروزی آنها دارد. ۲۹.۴ درصد مخاطبان میزان این تاثیر را «تاحدی» و ۲۷.۷ درصد «کم » اعلام کردند.
پیشتازی اینستاگرام در بین شبکههای اجتماعی
در پاسخ به سوال؛ تبلیغات از طریق کدام شبکه اجتماعی را موثر تر می دانید ؟ ۴۰.۳ درصد پاسخگویان «اینستاگرام » ، ۱۸.۹ درصد «تلگرام» و ۱۶.۵ درصد «واتس آپ » را به عنوان شبکه های اجتماعی موثر در امر تبلیغات دانستند . همچنین «کلاب هاوس » با ۷.۱ درصد و «توییتر» با ۳.۳ درصد در رده های بعدی انتخاب پاسخگویان قرار دارد . ۱۳.۹ درصد مخاطبان نیز «سایر شبکه ها »را به عنوان موثرترین شبکه اجتماعی انتخاب کردند.
انتهای پیام/